Mammutvadász
A játékosok egy régmúlt korba merülhetnek el és átélhetik azt, ahogy az emberek a kőkorszakban a mindennapokat élték. Tedd próbára magad te is kőkorszaki szakiként! A Mamutvadász két fázisból áll. A nyári fázisban a játékosok főleg élelmet gyűjtenek és készleteket halmoznak fel. A téli fázisban használják a fegyvereket mamutvadászatra, és további élelmiszert gyűjtenek azért, hogy átvészeljék a hideg évszakot.
A Mamutvadászban át kell venned a kőkori törzs irányítását és fel kell készítened az embereidet a téli fagyra és kemény hónapokra. Elegendő élelmet kell összegyűjtened, hogy át tudjátok vészelni a zord telet. Lássuk, hogyan is tudnak ebben neked segíteni a mamutvadászaid!
Bőséges nyár
A négy emberedet a lehető legjobban ki kell használnod, hogy minél több lapkát fel tudj szedni. Amikor rád kerül a sor dönthetsz, hogy egy figurádat mozgatod kétszer és így két lapkát veszel fel, vagy két különböző emberedet mozgatod és így is két lapkát szedsz fel. Mindig azt a lapkát veheted fel, amelyiket elhagyja a karaktered. Olyan lapkára pedig nem léphetsz, ahol már más tartózkodik. Az alagutakat jól kihasználva gyorsan el tudsz érni olyan területeket is, amik első ránézésre távolinak tűnnek.
A fegyvereket magad elé kell rakni és csak ezeknek a birtokában tudsz mamutot ölni, felvenni. Az összes többi lapkát képpel lefelé kell magad elé tenni és a játék végéig nem nézheted meg őket újra.
Közeleg a tél
Miután a térkép rendesen kiürült, eljön a tél. Amelyik figura nem érte el egyik téli tábort sem a nyár folyamán, az bizony nem bírja a tél keménységét és le kell venni a tábláról. Így aztán az is előfordulhat, hogy kevesebb emberrel futsz neki a télnek. Minden egyébben azonos a nyárral, leszámítva, hogy más lapkák kerülnek fel a térkép kiürített mezőire.
A Mamutvadász jól játszható akár kettesben is. Egy játék pedig nem húzódik tovább egy óránál, miközben eléri azt, hogy minden egyes játék más és más, hála a tábla változatosságának.
Escape
Az Escape: A Templom átka egy nagyon könnyen tanulható társasjáték, 1 - 5 játékos részére. A játék kooperatív és valós időben zajlik, a játékosoknak mindösszesen tíz percük van, hogy felmarkoljanak annyi kincset amennyit csak tudnak, megtalálják a kijáratot és elmeneküljenek.
A játéktér négyzet alakú lapkákból áll, a játék elején a központi kamra és két szomszédos terem van felfedve, a többi táblaelem képpel lefelé egy toronyba rendezve található. Minden játékos kap egy figurát és a központi kamrára teszi azt.
A játékhoz mindenki kap öt darab hatoldalú kockát, amiken különböző szimbólumok találhatók. A játék lényege, hogy valós időben kell folyamatosan dobálgatnunk a kockákat és a megfelelő kombinációkat megdobva fedezhetünk fel újabb termeket, mozoghatunk, vehetünk fel kincseket, vehetünk le átkot magunkról.
Az utolsó erőd
Az utolsó erőd egy közepesen összetett társasjáték, 1 - 4 játékos részére, az átlagos játékidő rövidebb, csak 45 perc. A társast, a bonyolultsága miatt, csak 14 éves kortól ajánljuk kipróbálni. Kooperatív jellegű, a játékmenet erősen épít a moduláris tábla, a váltakozó képességek, a kockadobás, a rács mozgás és a játékos kiiktatás mechanizmusokra.
A játékosok egy háromszor-hármas „táblán” mozogva néznek szembe a négy irányból érkező veszedelemmel. A céljuk, egyrészről, hogy túléljék a horda ostromát, illetve, hogy még azelőtt legyőzzék a sereget kísérő hadurat, hogy az erőd harmada a gonosz befolyása alá kerülne.
Orkok, pókok, démonok
A Last Bastion alapsztorija az, hogy mi hősök szert tettünk néhány nagyhatalmú ereklyére (ami azt illeti, elloptuk őket egy Rettegett előnévre hallgató gonosz királynőtől). Mire az ránk küldi egy fantasy-világ összes rusnyaságát, akik elől, hát, nem is menekülve, de mondjuk taktikai megfontolásból bevesszük magunkat egy ősi erődbe. Hogy-hogy nem az erőd négy fala körül beomlik a föld. Egy helyen láva csap fel, démonok másznak elő, máshol a tárnákból mindenféle blaszfémikus förmedvények, félig-ember félig pók (rosszabb esetben sem ez – sem az) szörnyek, aztán ott van még a tüskés indás oldal, mint egy elvadult veteményes, ahonnan orkok és goblinok rohamoznak. Végül pedig, hogy a negyedik várfal tövében se lehessen ledőlni az árnyékba, valaki odahordott egy fél temetőt, és a koporsókból zombik, csontvázak és más szimpatikus élőholt harcosok közelítenek.
Mindez a játékban gyönyörű részletgazdag illusztrációkon jelenik meg. A kártyák között, amik az egységeket ábrázolják, nincs két egyforma, és ahogy rájuk nézünk mindjárt meg is értjük, miért nem invitálnánk be őket az erődbe, ha esetleg kopognának. Ami azt illeti az illusztrációk egy része nem kifejezetten kisgyerekbarát, de ez talán a téma és a dobozborító alapján fejthető is.
Santiago de Cuba
A kaotikus utcákat a nyüzsgő tömeg és az élénk kereskedelem moraja tölti be. A teherhajók folyamatosan érkeznek és futnak ki a kikötőből. A kereslet folyamatos, még ha kiszámíthatatlan is a helyi termékekre, mint az egzotikus gyümölcsök, cukor, rum, dohány és szivar.
A névjegykártyádon az áll, hogy "bróker", de valójában gyanús seftelő vagy, aki üzleteket köt a helyiekkel és a korrupt hivatalokkal áruszállításra, és az állandóan jelenlévő teherhajók igényeinek kielégítésére. Képességed ezeknek az áruknak a beszerzésére csak annyira megbízható, mint a "kapcsolataid". Ha te vagy a legjobb a folyamatosan változó lehetőségek megragadásában, és ha a szűkös pénzügyi erőforrásaid okosabban fekteted be, mint a többi bróker, akkor te nyersz! A kereslet és kínálat folyamatosan változik, akárcsak a helyiek, és az ő helyük. Minden alkalommal, amikor játszod, új taktikai kihívásokkal nézel szembe a vibráló karibi világban, a Santiago de Cuba-ban.
Catan telepesei
Azul
Ha az Azul-t játszátok, nincs más dolgotok, mint okosan és időben kiválasztani azokat a csempéket a gyárak kínálatából, amelyekből a legértékesebb helyekre tudsz tartalékolni készletet, majd azokból feltölteni a készülő díszes csempefal sorait és oszlopait. Ehhez nem csak a saját készülő munkátokat, de a többiekét is figyelned kell! Egy rossz választásnak akár az is lehet a vége, hogy egy akkora csempekészlet jut neked, amelyet nem tudsz beépíteni, így a nyakadon maradó darabok miatt komoly veszteségek érhetnek.
A játék menete
Játékosszám alapján meghatározott számban helyezünk manufaktúrákat az asztalra (korongok), ezekre minden forduló elején felrakunk 4-4 csempét, amit egy zsákból húzunk ki. Csempét. Így van, na azért nem 1:1-es csempékben kell gondolkodni, kompakt kis játék ez, de a játékelemek az azulejo csempéket idézik, ami egyfajta tradicionális portugál királyi belsőépítészeti remek. És jellemzően kék (erre utal az elnevezés is, az "Azul" ugyanis kéket jelent). A készítők ennél tovább merészkedtek, piros és sárga csempéink is lesznek - mindegyiken más-más minta, illetve egy-egy csupasz fajta a pirosból és a kékből.
Innen kezdődik a csempebeszerzés. A játékosok a saját körükben egy gyárról leveszik egy adott színből az összes csempét, majd felrakják azokat a saját táblájuk soraiba.
Töltsd fel a készletet, építsd a falat és szerezd meg a legtöbb pontot!
A forduló végén pontozunk. Ilyenkor a teljesen feltöltött sorok kiürülnek, és róluk egy csempe felkerül a játékos tábláján lévő mátrixba, a megfelelő helyre, ezeket pontozzuk. Ha önmagukban állnak, akkor egy pontot érnek, ha viszont felkerülésükkor vízszintesen vagy függőlegesen szomszédosak más csempékkel, akkor az egybefüggő sor vagy oszlop minden egyes eleme után kapunk egy-egy pontot.
Scrabble
A Scrabble Original a világ első számú szójátéka!
A játék során keresztrejtvényszerűen kell szavakat kirakni a Scrabble játéktáblán, amelyben minden egyes betűlapocskának van valamilyen pontértéke. A játék célja a legmagasabb pontszám elérése.
A játékosok abban versenyeznek, hogy a lapocskáikat hogyan tudják összekombinálni olyan helyeken, ahol a legjobban ki tudják használni a betűk pontértékét és a táblán kijelölt előnyös helyeket. A játékot 2-4 játékos játszhatja.
A Scrabble társasjáték remekül fejleszti a szókincset és a logikus gondolkodást, emellett az egész család számára biztosítja a szabadidő hasznos eltöltését. Ki tud magasabb pontszámot érő szavakat kirakni?